Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy. Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plz...
Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy. Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plzni, strojírenský koncern Akciová společnost, zakoupil v roce 1925 mladoboleslavskou automobilku Laurin & Klement. Automobilům propůjčil značku Škoda, kterou do té doby používal na jiné strojírenské výrobky. Poválečný režim koncern znárodnil a mladoboleslavskou automobilku přejmenoval na Automobilové závody, národní podnik (AZNP). Sídlo společnosti a středisko vývoje a výroby automobilů zůstalo v Mladé Boleslavi. Pobočné závody vznikly ve Vrchlabí, Kvasinách a později i Trnavě a Bratislavě. Značku Škoda komunistický režim naštěstí zachoval. Při privatizaci zakoupil v roce 1991 "mladoboleslavskou" škodovku německý koncern Volkswagen Group a proměnil ji v ŠKODA AUTO, a.s. Výrobu škodovek postupně rozšířil i do Polska, Číny, Indie, Ruska i do Německa.
Kola, která se v 80. letech sériově montovala na vozy Škoda 105, 120, 125, 130, 135, 136, Garde, Rapid a další. Tato kola používali motoristé i na starších škodovkách, na přívěsných vozících a pro další účely. Originální kola s osami z nového modelu Škoda Garde (1982) - Abrex 1:43, kód 143ABS-722 Obsah sady: 4 originální disky kol 4 originální...
"Jak jsme žili v 60. letech" Model z fotografie: rozvážková „stejšna“ ŠKODA 1202 Jihomoravských drůbežáren Velké Pavlovice n. p. z konce 60. let Věrně upravený model Abrex 143ABS-729MN Úpravy Model DEPO:potisk profesionální voděodolnou technologií tampo printautentické SPZ břeclavského okresu (Velké Pavlovice) z druhé poloviny 60. letpozadí s...
Nejúspěšnější soutěžní škodovka v designu slavného československého hororu Upír z Feratu z roku 1981. Tuto Škodu Fabia R5 představila automobilka Škoda Auto v Mladé Boleslavi při oslavách 35. výročí filmu Upír z Feratu v roce 2016. 2016 Škoda Fabia R5 "Ferat" Show Car - speciální úprava modelu z dílny Czech Auto Legends a Model DEPO LIMITOVANÁ EDICE 24...
2017 Škoda Fabia III R5 − 3. místo v Barum Rally Zlín 2017, č. 9 − Kresta/Starý Nejúspěšnější soutěžní vůz Škoda v tomto tisíciletíFIA WRC 2 posádka: Roman Kresta – Petr Starý (CZ/CZ)FIA WRC 2 tým: Mogul Racing Team Věrné barvy, nápisy, poznávací značky a další detaily Foxtoys/Fox18 1:18, LIMITOVANÁ EDICE 300 modelů, v polystyrenovém balení s designovým...
Originální kola s osami z nového modelu Abrex. Na tomto modelu je rozvor vpředu asi o 1 mm širší než vzadu. Originální osičky koleček jsou proto jedna asi o 1 mm delší a druhá kratší. Obsah sady: 4 originální disky kol 4 originální pneumatiky 2 osičky Výrobce: Abrex Měřítko: 1:43 Nejlepší výběr modelů Abrex a dalších značek: Model DEPO Shop...