Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy. Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plz...
Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy. Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plzni, strojírenský koncern Akciová společnost, zakoupil v roce 1925 mladoboleslavskou automobilku Laurin & Klement. Automobilům propůjčil značku Škoda, kterou do té doby používal na jiné strojírenské výrobky. Poválečný režim koncern znárodnil a mladoboleslavskou automobilku přejmenoval na Automobilové závody, národní podnik (AZNP). Sídlo společnosti a středisko vývoje a výroby automobilů zůstalo v Mladé Boleslavi. Pobočné závody vznikly ve Vrchlabí, Kvasinách a později i Trnavě a Bratislavě. Značku Škoda komunistický režim naštěstí zachoval. Při privatizaci zakoupil v roce 1991 "mladoboleslavskou" škodovku německý koncern Volkswagen Group a proměnil ji v ŠKODA AUTO, a.s. Výrobu škodovek postupně rozšířil i do Polska, Číny, Indie, Ruska i do Německa.
Model Škody Felicia, která dominovala ve vozovém parku veřejnoprávního rádia ve druhé polovině devadesátých let. Automobilka Škoda Auto tehdy zapůjčila Českému rozhlasu několik škodovek. Zatímco Felicie zpravodajství nesly logo ČRo 1 Radiožurnálu, auta s logem mateřského Českého rozhlasu využívali pro reportáže a natáčení pořadů také redaktoři stanic ČRo...
Škoda Octavia je designově asi nejkrásnější "obyčejná" škodovka vyráběná za komunistického režimu. Díky svým líbivým křivkám a přijatelné ceně se Octavia dobře prodávala i na Západě. AZNP jich ale nedokázaly vyrábět tolik, aby se stala kýženým "lidovým" vozem pro pracující lid. Tehdejší Československé automobilové závody (ČAZ) proto hledaly řešení v jiné...
Škoda Octavia je designově asi nejkrásnější "obyčejná" škodovka vyráběná za komunistického režimu. Díky svým líbivým křivkám a přijatelné ceně se Octavia dobře prodávala i na Západě. AZNP jich ale nedokázaly vyrábět tolik, aby se stala kýženým "lidovým" vozem pro pracující lid. Tehdejší Československé automobilové závody (ČAZ) proto hledaly řešení v jiné...
Škoda Felicia je poslední reminiscencí "předlistopadových" škodovek a zároveň první škodovkou, která vznikla pod křídly koncernu VW. Svou koncepcí vychází Felicia ze Škody Favorit, která vznikla ještě za socialismu. Velkou výhodou Felicie bylo, že byla relativně levná, ale pro našeho řidiče a jeho rodinu zároveň dostatečně prostorná. Další typy škodovek...
Vůbec první Škoda Favorit, která začátkem 90. let sloužil jako reportážní vůz Zpravodajství Českého rozhlasu. Automobilka Škoda zapůjčila ČRo nejdříve 3 a pak 5 favoritů pro zpravodajství Praze, Brně, Plzni a Ostravě. Zajímavé je, že vozy nesly logo Škoda, identifikaci koncernu VW a škodovácké služební SPZ "MBS a 4 číslice. Logo ČRO a nápis Radiožurnál se...
Vůbec první Škoda Favorit, která začátkem 90. let sloužil jako reportážní vůz Zpravodajství Českého rozhlasu. Automobilka Škoda zapůjčila ČRo nejdříve 3 a pak 5 favoritů pro zpravodajství Praze, Brně, Plzni a Ostravě. Zajímavé je, že vozy nesly logo Škoda, identifikaci koncernu VW a škodovácké služební SPZ "MBS a 4 číslice. Logo ČRO a nápis Radiožurnál se...
Legendární tovární jezdec mladoboleslavské Škodovky Václav Bobek, který jel v roce 1950 závod 24h Le Mans v "Tudoru Sport". Za volantem ho v závodním maratonu střídal Jaroslav Netušil. Výrobce modelu: PCT (IXO, DeAgostini) Výrobce minidioramatu: Model DEPO - postava V. Bobka- helma V. Bobka v závodu 24h Le Mans- pohotovostní konev Shell s benzínem- polep...
Model dodáme zhruba do týdne od objednávky. Model Abrex v úpravě CAL podle skutečných vozů Silniční a odtahové služby Autoturistu ČSSR z roku 1986. Na snímku je prototyp modelu. CAL je po nás vyrobí zhruba v polovině června 2025. Model si můžete objednat v předobjednávce. Číslovaná edice Výrobce modelu: Abrex Úpravce modelu: CAL ve spolupráci s Model...
Model podle skutečného vozu č. 26 Dopravního podniku hl. m. Prahy, který v 80. letech zasahoval při nehodách a poruchách autobusů. Pražský dopravní podnik provozoval za socialismu servisní vozy sekci "DP-El. Dráhy" pro tramvaje a zvlášť "DP-Autobusy" pro autobusové depo. Vozy byly také nasazované při organizaci dopravních omezení a přeložek. Zajímavostí...
Model podle skutečného vozu č. 20 Dopravního podniku hl. m. Prahy, který v 80. letech zasahoval při nehodách a poruchách tramvají. Pražský dopravní podnik provozoval za socialismu servisní vozy sekci "DP-El. Dráhy" pro tramvaje a zvlášť "DP-Autobusy" pro autobusové depo. Vozy byly také nasazované při organizaci dopravních omezení a přeložek. SPZ na tomto...
Zkušební typ zdravotnického vozu, který se začal připravovat v AZNP Mladá Boleslav v roce 1989. Dva tyto vozy sloužily pro "Závodní ústav národního zdraví" ve Škodovce. Červený pruh na střeše je přerušený, aby se na ni mohlo umístit identifikační číslo pro helikoptéru. V praxi tam ale na vozech nebylo. Výrobce modelu: IXO Models Úprava: CAL pro Model...
Originální kola s osami z nového modelu Abrex. Na tomto modelu je rozvor vpředu asi o 1 mm širší než vzadu. Originální osičky koleček jsou proto jedna asi o 1 mm delší a druhá kratší. Obsah sady: 4 originální disky kol 4 originální pneumatiky 2 osičky Výrobce: Abrex Měřítko: 1:43 Nejlepší výběr modelů Abrex a dalších značek: Model DEPO Shop...
Nejúspěšnější soutěžní škodovka v designu slavného československého hororu Upír z Feratu z roku 1981. Tuto Škodu Fabia R5 představila automobilka Škoda Auto v Mladé Boleslavi při oslavách 35. výročí filmu Upír z Feratu v roce 2016. 2016 Škoda Fabia R5 "Ferat" Show Car - speciální úprava modelu z dílny Czech Auto Legends a Model DEPO LIMITOVANÁ EDICE 24...